Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Artykuł - udostępnij
X
27.tydzień ciąży

27. Tydzień ciąży

(0 opinie)

Chociaż proces rozwoju Twojego dziecka trwa nadal, to jednak teraz maluch jest już na tyle duży, że mieści się na Twoim przedramieniu, pomiędzy ręką i łokciem. Przeczytaj i dowiedz się więcej na temat tego tygodnia ciąży. 

piątek, 18.11.2016

Jesteś już oficjalnie w trzecim i ostatnim trymestrze ciąży - Twoje dziecko wkroczyło w fazę szybkiego rozwoju. Mamy nadzieję, że czujesz się dobrze. Przeczytaj i dowiedz się więcej na temat zmian zachodzących między 27. i 40. tygodniem ciąży. I pamiętaj, żeby trochę wypocząć!

Rozwój dziecka
Twoje dziecko nadal się rozwija. Jego układ oddechowy jest wyposażony we wszystkie struktury potrzebne do oddychania, jednak ich niedojrzałość sprawia, że opisywana funkcja nie jest na razie możliwa. Płuca Twojego dziecka są podzielone na 17 segmentów tworzących drzewo oskrzelowe. Jeśli jednak poród nastąpiłby dzisiaj, wymiana gazowa byłaby dla płuc Twojego maluszka zbyt trudna. W rzeczywistości dobry rozwój worków powietrznych i wystarczającą ilość surfaktantu (substancja wyściełająca wnętrze powierzchni pęcherzyków płucnych, która ułatwia otwieranie komórek i zapobiega zapadaniu się) obserwuje się po 35. tygodniu ciąży. Tak więc odpręż się i poczekaj, aż Twój dzidziuś będzie w pełni rozwinięty.

Twoje ciało
To już 29 tygodni od daty ostatniej miesiączki – większość kobiet cieszy się z tej przerwy. Generalnie 29. tydzień od daty ostatniej miesiączki odpowiada 27. tygodniowi ciąży. Czy próbowałaś sobie wyobrazić już, jak duże jest Twoje dziecko w tym momencie? Mierzy około 34 cm od czubka głowy po końce palców u stóp. Wyobraź sobie, że główka Twojego dziecka jest wielkości mniej więcej małej pomarańczy. Twój dzidziuś jest po prostu śliczny!

Żywienie
Masz problemy ze snem? Nie Ty jedna! Niestety, to dość typowe. Na szczęście istnieje kilka sposobów, które pomogą poprawić jakość Twojego snu i zapewnią odpowiednią ilość substancji odżywczych. Obecność choroby refluksowej i zgagi może źle wpływać na jakość odpoczynku - śpij na dodatkowej poduszce lub nawet w prawie pionowej pozycji. Spróbuj zmniejszyć objętość i kaloryczność wieczornego posiłku, tak by nie kłaść się do łóżka z pełnym żołądkiem. Jeśli będziesz głodna przed snem, zjedz jogurt i kawałek niekwaśnego owocu lub kromkę chleba pełnoziarnistego z dżemem. 

Wskazówki
Nawet doświadczona mama może skorzystać z zajęć w szkole rodzenia. Naukowcy stale dostarczają nowych informacji, które mogą być przydatne w ciąży. Ponadto metody porodu często się zmieniają. Postaraj się zrozumieć zmiany zachodzące w Twoim organizmie w trakcie porodu. Naucz się kilku dobrych technik relaksacji w celu ograniczenia związanego z nim niepokoju. 
 

 

Czytaj dalej

Wybierz miesiąc

Dołącz do Programu Nestlé Zdrowy Start w Przyszłość

Pozwól nam wspierać Cię naszą wiedzą i doświadczeniem na poszczególnych etapach rozwoju Twojego malucha!

  • Zdobywaj wiedzę
  • Korzystaj z narzędzi interaktywnych
  • Testuj produkty
  • Śledź aktualne promocje

Zarejestruj się!

Powiązane tematy

0 opinie