Artykuł
Add this post to favorites

Zdolności umysłowe dziecka

Rozwój mózgu Twojego dziecka w dużym stopniu zależy od prawidłowej diety. Czy wiesz, jaki składnik menu ma największe znaczenie dla zdolności umysłowych niemowlęcia? Przekonaj się, czy Twój maluch dostaje go w odpowiednich ilościach!

2min. czytania Paź 1, 2016

Rozwój umysłowy dziecka zależy między innymi od predyspozycji genetycznych i czynników środowiskowych, ale duże znaczenie ma również sposób żywienia. Spośród wszystkich składników, których dziecko potrzebuje podczas pierwszych miesięcy swojego życia, to białko jest jednym z najważniejszych.

The first years of life a key moment in the development of the brain and the child's abilities

Pierwsze lata życia – kluczowy moment w rozwoju mózgu i zdolności dziecka

Mózg dziecka rozwija się najszybciej od połowy ciąży do ok. 2-3. roku życia. Podczas tego kluczowego okresu zwiększa on nie tylko swój rozmiar, ale też zakres funkcji poznawczych.

Rozwojowi podlega kora mózgowa – większość połączeń nerwowych kształtuje się już po narodzinach dziecka. W szczytowym momencie rozwoju umysłowego niemowlęcia powstaje nawet 2 miliony nowych połączeń na sekundę! W wieku 2 lat kora mózgowa dziecka zawiera ich więcej niż sto bilionów. Dzięki nim dziecko uczy się m.in. rozróżniać kolory, odczuwać emocje i tworzyć więź z rodzicami.

Białko – makroskładnik niezbędny do rozwoju umysłowego dziecka

Rodzice mogą wpływać na rozwój umysłowy niemowlęcia poprzez stymulowanie dziecka i sprawowanie nad nim opieki. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że na rozwój mózgu wpływa także odpowiednio zbilansowana dieta.

Białko pełni wiele funkcji, między innymi korzystnie wpływa na rozwój mózgu dziecka, a zwłaszcza tych jego obszarów, które mają wpływ na mowę, pamięć i koncentrację.

W okresach zwiększonego zapotrzebowania na białko bardzo ważne jest jego odpowiednie spożycie. Jednym z takich momentów jest okres po 6. miesiącu życia: w tym czasie maluchy często są odstawiane od piersi i stają się wówczas zależne od źródeł białka innych niż mleko mamy. Pamiętaj, żeby w tym okresie szczególnie zadbać o dietę swojego maluszka, zapewniając jego mózgowi szansę na optymalny rozwój!

Białko – gdzie je znajdziesz

Doskonałym źródłem białka są produkty odzwierzęce, takie jak mięso, ryby, jaja czy twaróg, oraz produkty roślinne, takie jak nasiona roślin strączkowych czy otrzymywane z nich tofu. Aby dieta Twojego dziecka była urozmaicona, proponuj mu białko z każdego z tych źródeł, jeśli tylko maluszek dobrze je toleruje.

Protein – where you can find it

Nowe produkty wprowadzaj zgodnie z zasadami rozszerzania diety niemowlaka. Zwróć uwagę na normy zapotrzebowania na białko stosowne do wieku Twojej pociechy. Ilość białka w diecie powinna być prawidłowo zbilansowana.

The amount of protein in the diet should be properly balanced.
Dołącz do programu i korzystaj z dodatkowych benefitów
Logo white

Pozwól nam wspierać Cię naszą wiedzą i doświadczeniem na poszczególnych etapach rozwoju Twojego maluszka!

  • JADŁOSPISY

    Pobierz jadłospisy stworzone przez dietetyków.

  • PRÓBKI

    Odbierz darmowe próbki NAN OPTIPRO® Plus 2 HMO

  • KONKURSY

    Weź udział w konkursach i wygrywaj nagrody

  • TESTOWANIA PRODUKTÓW

    Wypróbuj produkty Nestlé dla niemowląt i małych dzieci

Search icon

Nie znalazłaś/eś potrzebnych informacji?

Wypróbuj naszą wyszukiwarkę