Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Article - udostępnij
X
pani-w-ciąży-ćwicząca.png

Sposób na płaski brzuch po ciąży

Pytania o sposoby na płaski brzuch padają przed i po ciąży. To główna bolączka kobiet. Dowiedz się jak zgubić brzuch po ciąży i jak wzmocnić mięśnie.

czwartek, 22.06.2017

Wygląd i mięśnie brzucha po porodzie

Jak zgubić brzuch po porodzie? To pytanie spędza sen z powiek większości mam. Mięśnie brzucha po ciąży są bardzo osłabione, dlatego zanim rzucisz się w wir ćwiczeń na brzuch zatrzymaj się i przejdź kolejno przez 4 podstawowe etapy:

  • Najważniejszą kwestią jest sprawdzenie stanu brzucha po porodzie. Nie chodzi o to, czy jest on duży czy mały. Zanim wróci do formy minie trochę czasu i to jest zupełnie normalne. Podstawowym krokiem w walce o płaski brzuch po porodzie jest sprawdzenie, czy nie wystąpił u nas rozstęp mięśnia prostego brzucha. Rozstęp może dotyczyć kobiet zarówno po porodzie naturalnym, jak i po cesarskim cięciu.

Test na sprawdzenie rozstępu jest bardzo prosty i trwa zaledwie minutę:

  • Połóż się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach.
  • Ułóż dłonie na brzuchu palcami w poprzek.
  • Delikatnie unieś głowę go góry (jak przy klasycznych brzuszkach).
  • Włóż palce do brzucha na linii od wyrostka mieczykowatego mostka do spojenia łonowego.

Jeżeli występuje rozstęp, palce zagłębią się w kierunku trzewi, a po bokach będą wyczuwalne dwa brzuśce mięśni prostych. Test uznaje się za dodatni, gdy w przestrzeni między brzegami napiętych mięśni prostych zmieszczą się dwa bądź więcej palców. W takim wypadku niezwłocznie powinno się udać do fizjoterapeuty, który w sposób kompleksowy podejdzie do tematu i pomoże. Pamiętaj też, że absolutnie nie wolno Ci wtedy wykonywać żadnych ćwiczeń wzmacniających mięśni prostych brzucha, ruchów mocno skrętnych. Dźwiganie dużych ciężarów również nie jest wskazane.

Jak zgubić brzuch po ciąży?

  • Pierwsze bezpieczne ćwiczenia na brzuch po ciąży to wzmacnianie mięśnia poprzecznego brzucha. Mięśnie te odgrywają istotną rolę w zapobieganiu bólom kręgosłupa (pleców), co dla kobiet po ciąży jest zbawienne, pomagają także w utrzymaniu prawidłowej, pionowej postawy ciała oraz wspomagają stabilne utrzymanie miednicy.

Ćwiczenia

  • połóż się na plecach, skieruj palce dłoni nieco poniżej kolców biodrowych (wystające kości biodrowe) w kierunku spojenia łonowego.
  • weź głęboki wdech i spróbuj wraz z wydechem napiąć dół brzucha w taki sposób, jakbyś chciała zmieścić się w za ciasne spodnie. Palcami dłoni powinnaś wyczuć, że dół brzucha napiął się, lekko twardniejąc. Jest to najważniejsze, a zarazem najbezpieczniejsze ćwiczenie dla wszystkich kobiet po ciąży, nawet tych z rozstępem mięśnia prostego.
  • Wykonuj to ćwiczenie leżąc na plecach, następnie w pozycji klęku podpartego, siadu i pozycji stojącej.

W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha pamiętaj o:

  • oddychaniu - powinno być regularne: wdech przed spięciem, wydech w trakcie spięcia; nie wstrzymuj oddechu, gdyż doprowadza to do zwiększonego ciśnienia w krążkach międzykręgowych
  • tym, że stopy mają spoczywać na podłożu i mocno do niego dociskać, powinny też być ustawione blisko pośladków. Dzięki takiemu ułożeniu stóp z wykonywanego ruchu wyeliminowane zostaną mięśnie biodrowo-lędźwiowe
  • ochronie odcinka lędźwiowego przed przeciążeniem - staraj się „przyciągać" pępek do kręgosłupa, a dolną część kręgosłupa przyklejaj do podłoża. Przy tym ruchu pamiętaj też o spinaniu mięśni dna miednicy
  • Chcesz wiedzieć więcej, jak zrzucić brzuch po ciąży?

Zabiegi kosmetyczne i pielęgnacyjne

Dla młodych mam znajdziemy bardzo wiele zabiegów kosmetycznych i pielęgnacyjnych, które poprawią kondycję skóry twarzy i całego ciała. Po ciąży największymi problemami kobiet są nadmiar tkanki tłuszczowej i rozstępy. Skóra twarzy na skutek zmian hormonalnych jest przesuszona, wiotka i poszarzała. Dzięki odpowiednim zabiegom, które powinny być rozłożone w czasie, a także właściwej diecie i ruchowi, skóra w końcu powróci do satysfakcjonującego stanu.

Odżywianie

Najlepszy efekt daje połączenie ćwiczeń z odpowiednim i zbilansowanym odżywianiem. To, co większości kobiet przeszkadza po ciąży, to nadmiar tkanki tłuszczowej oplatającej brzuch. Ćwiczenia mają za zadanie wzmocnić mięśnie, natomiast to dzięki odżywianiu tkanka tłuszczowa zaczyna się redukować. Proponujemy na początek wyeliminowanie z jadłospisu wszystkich pokarmów wysoko przetworzonych, jak również (a nawet przede wszystkim!) słodyczy i fast foodów.

Warto wdrożyć system regularnych posiłków (4 do 5 dziennie), w których powinno znajdować się w odpowiedniej ilości białko, węglowodany, tłuszcze i warzywa.

Do tego należy dołączyć regularne picie wody (minimum 2 litry dziennie) i efekt pięknego brzucha po ciąży gwarantowany!

Po jakim czasie będą efekty?

Pierwsze efekty nie przychodzą od razu, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość i skoncentrować na przestrzeganiu odpowiednich zasad żywienia oraz na regularnych ćwiczeniach. Ciąża trwa 9 miesięcy i tyle samo czasu powinniśmy sobie dać na powrót do dawnej kondycji brzucha. 

Czytaj dalej

Dołącz do Programu Nestlé Zdrowy Start w Przyszłość

Pozwól nam wspierać Cię naszą wiedzą i doświadczeniem na poszczególnych etapach rozwoju Twojego malucha!

Zarejestruj się!

Mamy oceniają tę treść na 0/5

Nadal nie znalazłaś tego
Czego szukasz?

Wypróbuj naszą nową wyszukiwarkę. Zawsze znajdziesz tam coś dla siebie.