Nutrition program

Jak wypracować wieczorną rutynę zasypiania?

Skorzystaj z listy naszych skutecznych technik wyciszających niemowlę przed snem i stwórzcie własną rutynę, która ułatwi zasypianie.

1min.
czytania Wrz 14, 2021

Nigdy nie jest za wcześnie, aby rozpocząć naukę prawidłowych nawyków związanych ze snem. W pierwszych tygodniach życia Twój maluszek może każdego dnia chodzić spać o innej porze. Jednak kiedy skończy dwa miesiące, zaczniesz zauważać pewne prawidłowości dotyczące preferowanej pory snu.

Odpoczynek w nocy jest niezwykle ważny dla zdrowego rozwoju Twojego dziecka

Przestrzeganie wieczornej rutyny pomoże dziecku szybciej się uspokoić i, jak pokazują badania naukowe, może zmniejszyć liczbę nocnych pobudek na dalszych etapach życia. 

Kiedy dziecko staje się bardziej aktywne w ciągu dnia, może potrzebować więcej czasu, by wyciszyć się przed snem. Powoli przechodź od aktywności stymulujących do tych bardziej relaksujących, które wprowadzą niemowlę w wieczorny sen.

Wieczorna rutyna zasypiania

Co robim przed snem
Źródła

Mindell JA, Li AM, Sadeh A et al. Bedtime routines for young children: A dose-dependent association with sleep outcomes. Sleep 2015; 38(5):717-22.

Search icon

Nie znalazłaś/eś potrzebnych informacji?

Wypróbuj naszą wyszukiwarkę