5 - 6 miesięcy
Artykuł
Add this post to favorites

Dziecko z Gerbera – historia logo

0
0 opinie

Wybór logo marki to dość trudne zadanie. Musi ono pasować do filozofii marki, powinno być atrakcyjne wizualnie i dobrze, żeby zapadało w pamięć. Właśnie takie jest logo Gerber. Skąd jednak wzięła się twarz Gerbera, którą do dziś podziwiamy na słoiczkach dla dzieci? I czy jest szansa na nową? Poznajcie historię tego logotypu!
 

2min. czytania Paź 11, 2022

Pierwsze produkty Gerber, będące zupełnie nowym sposobem żywienia niemowląt, wprowadzono na rynek w 1928 r. Wykorzystano do tego dość śmiałą jak na tamte czasy kampanię reklamową. Nic dziwnego - reklama Gerber musiała być równie innowacyjna, co same słoiczki. Te okazały się strzałem w dziesiątkę i do dziś towarzyszą rodzicom.

Produkty Gerber

Gerber. Logo z historią

Marka Gerber powstała z naturalnej potrzeby nakarmienia dzieci i ułatwienia życia mamom. Pewnie zastanawiacie się, skąd wziął się pomysł na charakterystyczne logo Gerber. Logo, które przetrwało do dziś i wciąż znajduje się zarówno na etykietach, jak i zakrętkach! Okazuje się, że jest ono wynikiem konkursu.

Pod koniec lat 20., kiedy na rynku zaczęły pojawiać się produkty Dorothy Gerber, w ramach kampanii reklamowej ogłoszono konkurs na logo. I właśnie tak na karty historii marki Gerber wkracza Dorothy Hope Smith, która zgłosiła szkic dziecka swoich sąsiadów. Warto zauważyć, że wysłana praca… nie była nawet ukończona. Smith zastrzegła, że dokończy rysunek, jeśli wiek dziecka okaże się odpowiedni.

sketch gerber logo

Szkic skradł serca wszystkich, którzy go zobaczyli. Tak właśnie została wybrana twarz, logo Gerbera. Na opakowaniach produktów marki znalazła się słodka buzia małej Ann Turner Cook (obecnie 92-letniej nauczycielki i pisarki).

the first gerbera factory

Nowa twarz Gerbera – konkurs

Od 2010 roku w Stanach Zjednoczonych organizowany jest konkurs na nową twarz marki Gerber. Wyłonione w ten sposób dziecko reprezentuje markę w kampaniach reklamowych przez kolejne 12 miesięcy. 

Warto wiedzieć, że dziecko Gerber bardzo często staje się jednym z najbardziej rozpoznawalnych dzieci na świecie – tak jak Ann Turner Cook. Ta rozpromieniona twarz nieprzerwanie kojarzy się ze wszystkimi produktami Gerber.

Czy wiesz, że...

Co roku marka Gerber ogłasza konkurs na „nową twarz Gerbera”. W 2018 roku kandydatów do wygranej było ok. 140 tysięcy. Wszystkich pokonał właściciel rozczulającego uśmiechu Lucas Warren, chłopiec z zespołem Downa.

Strefa eksperta

Masz pytanie?

Napisz do ekspertów Nestlé Baby&me!

Dołącz do programu

MVP Logo

Zyskaj pełen dostęp do wszystkich benefitów!

  • Darmowe próbki

    DARMOWE PRÓBKI

    Odbierz bezpłatne próbki NAN OPTIPRO® Plus 2 HMO.

  • konkursy_ikona

    KONKURSY

    Weź udział w konkursach i wygrywaj nagrody.

  • testowania_produktów_ikona

    TESTOWANIA PRODUKTÓW

    Wypróbuj produkty Nestlé dla niemowląt
    i małych dzieci.

  • strefa_eksperta_ikona

    STREFA EKSPERTA

    Zadaj pytanie naszym ekspertom i uzyskaj darmową poradę.

rating review icon

ZOBACZ CO MYŚLĄ INNI RODZICE

Średnia ocena

0
0
0 opinie użytkowników

Oceny społeczności

  • 5 star
    0
  • 4 star
    0
  • 3 star
    0
  • 2 star
    0
  • 1 star
    0

Dodaj nową opinię