Pierwsze produkty Gerber, będące zupełnie nowym sposobem żywienia niemowląt, wprowadzono na rynek w 1928 r. Wykorzystano do tego dość śmiałą jak na tamte czasy kampanię reklamową. Nic dziwnego - reklama Gerber musiała być równie innowacyjna, co same słoiczki. Te okazały się strzałem w dziesiątkę i do dziś towarzyszą rodzicom.

Gerber. Logo z historią
Marka Gerber powstała z naturalnej potrzeby nakarmienia dzieci i ułatwienia życia mamom. Pewnie zastanawiacie się, skąd wziął się pomysł na charakterystyczne logo Gerber. Logo, które przetrwało do dziś i wciąż znajduje się zarówno na etykietach, jak i zakrętkach! Okazuje się, że jest ono wynikiem konkursu.
Pod koniec lat 20., kiedy na rynku zaczęły pojawiać się produkty Dorothy Gerber, w ramach kampanii reklamowej ogłoszono konkurs na logo. I właśnie tak na karty historii marki Gerber wkracza Dorothy Hope Smith, która zgłosiła szkic dziecka swoich sąsiadów. Warto zauważyć, że wysłana praca… nie była nawet ukończona. Smith zastrzegła, że dokończy rysunek, jeśli wiek dziecka okaże się odpowiedni.

Szkic skradł serca wszystkich, którzy go zobaczyli. Tak właśnie została wybrana twarz, logo Gerbera. Na opakowaniach produktów marki znalazła się słodka buzia małej Ann Turner Cook (obecnie 92-letniej nauczycielki i pisarki).

Nowa twarz Gerbera – konkurs
Od 2010 roku w Stanach Zjednoczonych organizowany jest konkurs na nową twarz marki Gerber. Wyłonione w ten sposób dziecko reprezentuje markę w kampaniach reklamowych przez kolejne 12 miesięcy.
Warto wiedzieć, że dziecko Gerber bardzo często staje się jednym z najbardziej rozpoznawalnych dzieci na świecie – tak jak Ann Turner Cook. Ta rozpromieniona twarz nieprzerwanie kojarzy się ze wszystkimi produktami Gerber.
Czy wiesz, że...
Co roku marka Gerber ogłasza konkurs na „nową twarz Gerbera”. W 2018 roku kandydatów do wygranej było ok. 140 tysięcy. Wszystkich pokonał właściciel rozczulającego uśmiechu Lucas Warren, chłopiec z zespołem Downa.

Masz pytanie?
Napisz do ekspertów Nestlé Baby&me!
Dołącz do programu
Zyskaj pełen dostęp do wszystkich benefitów!
DARMOWE PRÓBKI
Odbierz bezpłatne próbki NAN OPTIPRO® Plus 2 HMO.
KONKURSY
Weź udział w konkursach i wygrywaj nagrody.
TESTOWANIA PRODUKTÓW
Wypróbuj produkty Nestlé dla niemowląt
i małych dzieci.STREFA EKSPERTA
Zadaj pytanie naszym ekspertom i uzyskaj darmową poradę.