Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Artykuł - udostępnij
X
6. tydzień ciąży

6. Tydzień ciąży

(0 opinie)

Obecnie proces wzrastania Twojego dziecka przebiega bardzo szybko. Tyle wspaniałych struktur rozwija się w tak małym organizmie! Przeczytaj i dowiedz się więcej na temat tego tygodnia ciąży.

czwartek, 17.11.2016

Rozwój dziecka
Twoje dziecko posiada już prawdziwą skórę! Co więcej, wszystkie pozostałe narządy, chociaż wciąż malutkie, są już na swoim miejscu. U dziecka rozwijają się nerwy wzrokowe, a głowa jest już dobrze ukształtowana, chociaż nadal większa od reszty ciała. W tym tygodniu trwa intensywny rozwój serca i wątroby.  W organizmie maluszka tworzy się również kręgosłup. Ręce i nogi wydłużają się, w trakcie kilku następnych tygodni błona pokrywająca ręce i stopy zniknie, tworząc dobrze wykształcone, właściwe palce. Co za pracowity tydzień!

Twoje ciało
Twoje dziecko pojawi się na świecie za około 33 tygodnie. Czas nieco zwolnić dotychczasowe tempo życia. Przygotuj się na pewne nieprzyjemne skutki uboczne ciąży. Należą do nich nudności, problemy ze snem i zmiany nastroju. Małym pocieszeniem jest fakt, że ich obecność to bardzo dobry znak. Wspomniane dolegliwości pojawiają się w wyniku zmian hormonalnych zachodzących w Twoim organizmie i są całkowicie normalne,  świadczą o prawidłowo rozwijającej się ciąży.
W tej chwili musisz naprawdę zwolnić tempo życia. Ciąża stanowi obciążenie dla Twojego organizmu. Znajdź czas na odpoczynek! 

Żywienie
Jeśli czujesz się bardzo zmęczona, powinnaś zmodyfikować nieco swoją dietę, żeby dostarczyć organizmowi więcej energii. Takie substancje odżywcze jak węglowodany złożone (np. chleb, makaron, ziemniaki, ryż, produkty zbożowe). Nie zapominaj również o owocach i warzywach –źródle witamin; o pełnych ziarnach zbóż, zarodkach pszenicy i orzechach jako źródle magnezu, który pomoże utrzymać Ci równowagę elektrolitową i witaminie B6 – pomagającej w prawidłowym funkcjonowaniu  układu nerwowego. Unikaj picia niepasteryzowanych soków i produktów mlecznych, a także upewnij się, czy wszystkie owoce i warzywa zostały dokładnie umyte przed spożyciem i nie zawierają śladów ziemi na powierzchni.

Wskazówki
Zastanawiałaś się nad tym, czy w ciąży możesz nadal biegać? Jeśli do tej pory robiłaś to regularnie, istnieje duża szansa na kontynuowanie biegania tak długo, jak tylko nie sprawia Ci to żadnych problemów. Oczywiście porozmawiaj o tym wcześniej z lekarzem.  Jeśli lekarz wyrazi zgodę na bieganie w ciąży, pamiętaj o kilku ogólnych zasadach, których należy przestrzegać: ogranicz dystans biegania do 4-5 km. Zwracaj uwagę na sygnały wysyłane przez Twoje ciało. Przestań biegać, jeśli: nie przybierasz w wystarczający sposób na wadze, odczuwasz nudności w trakcie biegania lub jeśli zauważasz u siebie ewidentne oznaki osłabienia. W ostatnim trymestrze ciąży zamień bieganie na szybki chód. „Nie śpiesz się“, to zawsze dobra zasada, którą należy stosować w ciąży.
 

Czytaj dalej

Wybierz miesiąc

Dołącz do Programu Nestlé Zdrowy Start w Przyszłość

Pozwól nam wspierać Cię naszą wiedzą i doświadczeniem na poszczególnych etapach rozwoju Twojego malucha!

  • Zdobywaj wiedzę
  • Korzystaj z narzędzi interaktywnych
  • Testuj produkty
  • Śledź aktualne promocje

Zarejestruj się!

Powiązane tematy
Opinie o artykule

Podziel się opinią

0 opinie