Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Artykuł - udostępnij
X
pani-w-ciąży-ćwicząca.png

Sposób na płaski brzuch po porodzie

(0 opinie)

Każda świeżo upieczona mama, gdy już ochłonie i emocje opadną zaczyna przyglądać się swojemu ciału. Obserwuje jak się zmieniło i obmyśla w głowie plan co zrobić by wyglądało jak sprzed ciąży. W większości przypadków to właśnie brzuch po porodzie staje się największą zmorą. 

czwartek, 22.06.2017

Jak zgubić brzuch po ciąży? To pytanie spędza sen z powiek większości mam. Mięśnie brzucha po ciąży są bardzo osłabione, dlatego zanim rzucisz się w wir ćwiczenia na brzuch zatrzymaj się i przejdź kolejno przez 4 podstawowe etapy:

  1. Najważniejszą kwestią jest sprawdzenie stanu brzucha po porodzie. Nie chodzi o to, czy jest on duży czy mały. Zanim wróci do formy minie trochę czasu i to jest zupełnie normalne. Podstawowym krokiem w walce o płaski brzuch po porodzie, jest sprawdzenie czy nie wystąpił u nas rozstęp mięśnia prostego brzucha. Rozstęp może dotyczyć kobiet zarówno po porodzie naturalnym jak i po cesarskim cięciu.

 

Test na sprawdzenie rozstępu jest bardzo prosty i trwa zaledwie minutę:

  • Połóż się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach.
  • Ułóż dłonie na brzuchu palcami w poprzek.
  •  Delikatnie unieś głowę go góry (jak przy klasycznych brzuszkach).
  • Włóż palce do brzucha na linii od wyrostka mieczykowatego mostka do spojenia łonowego.

Jeżeli występuje rozstęp palce zagłębią się w kierunku trzewi, a po bokach będą wyczuwalne dwa brzuśce mięśni prostych. Test uznaje się za dodatni, gdy w przestrzeni między brzegami napiętych mięśni prostych zmieszczą się dwa bądź więcej palców. W takim wypadu niezwłocznie powinno się udać do fizjoterapeuty, który w sposób kompleksowy podejdzie do tematu i pomoże. Pamiętaj też, że absolutnie nie wolno Ci wtedy wykonywać żadnych ćwiczeń wzmacniających mięśnie prosty brzuch , ruchy mocno skrętne czy też dźwiganie dużych ciężarów nie jest wskazane.

 

  1. Pierwsze bezpieczne ćwiczenia na brzuch po ciąży, to wzmacnianie mięśnia poprzecznego brzucha. Mięśnie te odgrywają istotną rolę w zapobieganiu bólom kręgosłupa (pleców), co dla kobiet po ciąży jest zbawienne, a także utrzymaniu prawidłowej, pionowej postawy ciała oraz stabilne utrzymanie miednicy.

Jak prawidłowo napiąć mięsień poprzeczny brzucha?

  • połóż się na plecach, skieruj palce dłoni nieco poniżej kolców biodrowych (wystające kości biodrowe) kierunku spojenia łonowego.
  • weź głęboki wdech i spróbuj wraz z wydechem  napiąć dół brzucha w taki sposób , jakbyś chciała zmieścić się w za ciasne spodnie. Palcami dłoni powinnaś wyczuć że dół brzucha napiął się, lekko twardniejąc. Jest to najważniejsze a zarazem najbezpieczniejsze ćwiczenie dla wszystkich kobiet po ciąży , nawet tych z rozstępem mięśnia prostego.
  • Wykonuj te ćwiczenie leżąc na plecach, następnie w pozycji klęku podpartego, siadu i pozycji stojącej.

 

  1. W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha pamiętaj o :

  •  oddychaniu- powinno być regularne, wdech przed spięciem, wydech w trakcie spięcia, nie wstrzymuj oddechu gdyż doprowadza to do zwiększonego ciśnienia w krążkach międzykręgowych
  • stopy mają spoczywać na podłożu i mocno do niego dociskać , ustawione blisko pośladków, dzięki takiemu ułożeniu stóp  z wykonywanego ruchu wyeliminowane zostaną  mięsnie biodrowo-lędzwiowe
  • ochrona odcinka lędźwiowego przed przeciążeniem- staraj się „przyciągac „ pępek do kręgosłupa, a dolna część kręgosłupa przyklejaj do podłoża, przy tym ruchu pamiętaj tez o spinaniu mięśni dna miednicy

 

  1. Chcesz wiedzieć więcej, jak zrzucić brzuch po ciąży?

Najlepszy efekt daje połączenie ćwiczeń z odpowiednim i zbilansowanym odżywianiem. To co w większości kobiet przeszkadza w jej brzuchu po ciąży, to nadmiar tkanki tłuszczowej jaka oplata jej brzuch. Ćwiczenia mają za zadanie wzmocnić mięśnie , natomiast to dzięki odżywianiu tkanka tłuszczowa zaczyna się redukować.  Proponuję na początek wyeliminowanie z jadłospisu wszystkich rzeczy wysoko przetworzonych, jak również albo i przede wszystkim słodyczy i Fast foodów.

Wdrążyć system regularnych posiłków 4 do 5x dziennie, w których powinno znajdować się w odpowiedniej ilości białko, węglowodany tłuszcze i warzywa.

Do tego dołączyć regularne picie wody minimum 2 litry dziennie i efekt pięknego brucha po ciąży gwarantowany.

 

 

Czytaj dalej

Dołącz do Programu Nestlé Zdrowy Start w Przyszłość

Pozwól nam wspierać Cię naszą wiedzą i doświadczeniem na poszczególnych etapach rozwoju Twojego malucha!

  • Zdobywaj wiedzę
  • Korzystaj z narzędzi interaktywnych
  • Testuj produkty
  • Śledź aktualne promocje

Zarejestruj się!

Powiązane tematy
Opinie o artykule

Podziel się opinią

0 opinie