Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Article - udostępnij
X
pani-w-ciąży-ćwicząca.png

Sposób na płaski brzuch po porodzie

(0 opinie)

Każda świeżo upieczona mama, gdy już ochłonie i emocje opadną, zaczyna przyglądać się swojemu ciału. Obserwuje, jak się zmieniło i obmyśla w głowie plan co zrobić, by wyglądało jak sprzed ciąży. W większości przypadków to właśnie brzuch po porodzie staje się największą zmorą. 

czwartek, 22.06.2017

Jak zgubić brzuch po ciąży? To pytanie spędza sen z powiek większości mam. Mięśnie brzucha po ciąży są bardzo osłabione, dlatego zanim rzucisz się w wir ćwiczeń na brzuch, zatrzymaj się i przejdź kolejno przez 4 podstawowe etapy:

  1. Najważniejszą kwestią jest sprawdzenie stanu brzucha po porodzie. Nie chodzi o to, czy jest on duży czy mały. Zanim wróci do formy, minie trochę czasu i to jest zupełnie normalne. Podstawowym krokiem w walce o płaski brzuch po porodzie, jest sprawdzenie czy nie wystąpił u nas rozstęp mięśnia prostego brzucha. Rozstęp może dotyczyć kobiet zarówno po porodzie naturalnym, jak i po cesarskim cięciu.

Test na sprawdzenie rozstępu jest bardzo prosty i trwa zaledwie minutę:

  • Połóż się na plecach z nogami ugiętymi w kolanach.
  • Ułóż dłonie na brzuchu palcami w poprzek.
  • Delikatnie unieś głowę go góry (jak przy klasycznych brzuszkach).
  • Włóż palce do brzucha na linii od wyrostka mieczykowatego mostka do spojenia łonowego.

Jeżeli występuje rozstęp, palce zagłębią się w kierunku trzewi, a po bokach będą wyczuwalne dwa brzuśce mięśni prostych. Test uznaje się za dodatni, gdy w przestrzeni między brzegami napiętych mięśni prostych zmieszczą się dwa bądź więcej palców. W takim wypadku niezwłocznie powinno się udać do fizjoterapeuty, który w sposób kompleksowy podejdzie do tematu i pomoże. Pamiętaj też, że absolutnie nie wolno Ci wtedy wykonywać żadnych ćwiczeń wzmacniających mięśni prostych brzucha, ruchów mocno skrętnych czy też dźwiganie dużych ciężarów nie jest wskazane.

  1. Pierwsze bezpieczne ćwiczenia na brzuch po ciąży, to wzmacnianie mięśnia poprzecznego brzucha. Mięśnie te odgrywają istotną rolę w zapobieganiu bólom kręgosłupa (pleców), co dla kobiet po ciąży jest zbawienne, a także utrzymaniu prawidłowej, pionowej postawy ciała oraz stabilne utrzymanie miednicy.

Jak prawidłowo napiąć mięsień poprzeczny brzucha?

  • połóż się na plecach, skieruj palce dłoni nieco poniżej kolców biodrowych (wystające kości biodrowe) w kierunku spojenia łonowego.
  • weź głęboki wdech i spróbuj wraz z wydechem napiąć dół brzucha w taki sposób, jakbyś chciała zmieścić się w za ciasne spodnie. Palcami dłoni powinnaś wyczuć, że dół brzucha napiął się, lekko twardniejąc. Jest to najważniejsze a zarazem najbezpieczniejsze ćwiczenie dla wszystkich kobiet po ciąży, nawet tych z rozstępem mięśnia prostego.
  • Wykonuj te ćwiczenie leżąc na plecach, następnie w pozycji klęku podpartego, siadu i pozycji stojącej.
  1. W trakcie ćwiczeń mięśni brzucha pamiętaj o :

  • oddychaniu - powinno być regularne, wdech przed spięciem, wydech w trakcie spięcia, nie wstrzymuj oddechu, gdyż doprowadza to do zwiększonego ciśnienia w krążkach międzykręgowych
  • stopy mają spoczywać na podłożu i mocno do niego dociskać, ustawione blisko pośladków, dzięki takiemu ułożeniu stóp z wykonywanego ruchu wyeliminowane zostaną mięśnie biodrowo-lędźwiowe
  • ochrona odcinka lędźwiowego przed przeciążeniem - staraj się „przyciągać" pępek do kręgosłupa, a dolną część kręgosłupa przyklejaj do podłoża, przy tym ruchu pamiętaj tez o spinaniu mięśni dna miednicy
  1. Chcesz wiedzieć więcej, jak zrzucić brzuch po ciąży?

Najlepszy efekt daje połączenie ćwiczeń z odpowiednim i zbilansowanym odżywianiem. To, co u większości kobiet przeszkadza w jej brzuchu po ciąży, to nadmiar tkanki tłuszczowej jaka oplata jej brzuch. Ćwiczenia mają za zadanie wzmocnić mięśnie, natomiast to dzięki odżywianiu tkanka tłuszczowa zaczyna się redukować. Proponujemy na początek wyeliminowanie z jadłospisu wszystkich rzeczy wysoko przetworzonych, jak również albo i przede wszystkim słodyczy i fast foodów.

Wdrożyć system regularnych posiłków 4 do 5 dziennie, w których powinno znajdować się w odpowiedniej ilości białko, węglowodany tłuszcze i warzywa.

Do tego dołączyć regularne picie wody minimum 2 litry dziennie i efekt pięknego brzucha po ciąży gwarantowany.

 

 

Czytaj dalej

Dołącz do Programu Nestlé Zdrowy Start w Przyszłość

Pozwól nam wspierać Cię naszą wiedzą i doświadczeniem na poszczególnych etapach rozwoju Twojego malucha!

  • Odbierz darmową próbkę NAN OPTIPRO Plus 2
  • Weź udział w KONKURSACH i wygrywaj!
  • TESTUJ produkty Nestlé dla niemowląt i małych dzieci
  • Otrzymuj NEWSLETTER z informacjami od ekspertów

Zarejestruj się!

Powiązane tematy
Opinie o artykule

Podziel się opinią

0 opinie

Nadal nie znalazłaś tego
Czego szukasz?

Wypróbuj naszą nową wyszukiwarkę. Zawsze znajdziesz tam coś dla siebie.