Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Share this Artykuł
X

Odpowiednie białko dla Twojego dziecka

(0 opinie)

Czy wiesz, że białko jest istonym elementem w diecie dziecka? Zadbaj o to, by zapewnić swoim dzieciom wysokiej jakości białko w odpowiedniej ilości.

sobota, 01.10.2016

Czy wiedziałaś, że białko jest najbardziej istotnym makroskładnikiem dla wzrostu i rozwoju organizmu? To właśnie dlatego mamy powinny zadbać o to, by zapewnić swoim dzieciom wysokiej jakości białko w odpowiedniej ilości. Wraz z dobrze zbilansowaną dietą uwzględniającą witaminy, składniki mineralne, węglowodany i tłuszcze, białko daje gwarancję, że Twoje dziecko otrzymuje wszystkie składniki potrzebne dla zdrowego rozwoju.

Które białko podawać dziecku?

Istnieje kilka rodzajów białka, np. białko mleka kobiecego, białko mleka krowiego, białko roślinne, białko mięsa, białko zbóż. Zapotrzebowanie niemowląt na białko w ciągu pierwszych 6. miesięcy życia jest zwykle zaspokajane przez białko zawarte w mleku mamy. W momencie rozszerzania diety malucha, gdy  wprowadzasz stałe pokarmy, źródłem białka, poza mlekiem są dla niego także inne produkty żywnościowe:

  • źródła białka zwierzęcego: mięso, ryby, jajka
  • źródła białka roślinnego: zboża, warzywa

Jak widzisz, białko dostępne jest w wielu produktach żywnościowych, dlatego bardzo łatwo jest znaleźć taki produkt białkowy, który Twoje dziecko polubi.

Które produkty białkowe zawierają też inne składniki?

Spożywając produkty białkowe Twoje dziecko będzie czerpać korzyści nie tylko z zawartego w nich białka, ale także z innych składników.

Przykładowo:

  • mięso, poza białkiem, zawiera także żelazo;
  • ryby słonowodne, poza białkiem, zawierają też jod i kwasy omega-3;
  • produkty nabiałowe, poza białkiem, zawierają wapń, witaminę B2 i B12;
  • warzywa i zboża, poza białkiem roślinnym, zawierają ważne witaminy i węglowodany.

Różnorodność w diecie Twojego dziecka zapewni mu wszystkie rodzaje białek i inne niezbędne składniki, których potrzebuje.

Jaka ilość białka jest odpowiednia?

Czy wiedziałaś, że białko może wpływać na szybkość wzrostu Twojego dziecka? Spożycie białka zwierzęcego, zwłaszcza białka pochodzącego z produktów nabiałowych, może powodować zbyt szybki wzrost u Twojego dziecka. W efekcie może to skutkować wysokim wskaźnikiem masy ciała (BMI) w okolicach 6. roku życia. Z tego powodu dobrze jest ograniczać spożycie białka zwierzęcego od 12. miesiąca życia.

Dbałość o odpowiednią ilość wysokiej jakości białka w diecie dziecka jest ważnym elementem dobrze zbilansowanej diety. Wybór właściwych produktów białkowych ma długotrwały wpływ na metabolizm i zdrowie.

Czytaj dalej

Dołącz do Programu Nestlé Zdrowy Start w Przyszłość

Pozwól nam wspierać Cię naszą wiedzą i doświadczeniem na poszczególnych etapach rozwoju Twojego malucha!

  • Zdobywaj wiedzę
  • Korzystaj z narzędzi interaktywnych
  • Testuj produkty
  • Śledź aktualne promocje

Zarejestruj się!

Powiązane tematy
Opinie o artykule

Podziel się opinią

0 opinie