Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
eLearn Article - udostępnij
X
działaj

Zmiany pokarmu i odżywiania w wieku 8-12 miesięcy:

Twoje dziecko może być w ruchu, raczkować lub stawiać pierwsze kroki. Jego dieta również nie jest statyczna, ulega zmianom na wiele możliwych sposobów.

 

Rozwiąż poniższy interaktywny quiz, aby sprawdzić swoją wiedzę z zakresu żywienia, dotyczącą karmienia dziecka w wieku 8-12 miesięcy. 

Zmiany pokarmu i odżywiania w wieku 8-12 miesięcy

Prawda czy mit
1/8
Twoje dziecko powinno codziennie spożywać pokarmy bogate w białka, takie jak mięso, drób, ryby, jaja oraz inne dobre źródła białka.
Prawda!
Niemowlaki powinny spożywać różnorodne pokarmy każdego dnia, co pozwoli na zaspokojenie ich potrzeb żywieniowych. Do bogatych źródeł białka zaliczamy mięso, drób, ryby, jaja lub inne wysokojakościowe białko, podawane codziennie lub tak często jak jest to możliwe. Białko jest kluczowe dla zdrowego wzrostu i rozwoju. Pamiętaj, by upewnić się, że pokarm ma teksturę i konsystencję odpowiednią dla fazy rozwoju Twojego dziecka. Wraz z wiekiem możesz stopniowo zagęszczać jedzenie oraz bardziej je różnicować.
Niestety, to prawda!
Niemowlaki powinny spożywać różnorodne pokarmy każdego dnia, co pozwoli na zaspokojenie ich potrzeb żywieniowych. Do bogatych źródeł białka zaliczamy mięso, drób, ryby, jaja lub inne wysokojakościowe białko, podawane codziennie lub tak często, jak jest to możliwe. Białko jest kluczowe dla zdrowego wzrostu i rozwoju. Pamiętaj, by upewnić się, że pokarm ma teksturę i konsystencję odpowiednią dla fazy rozwoju Twojego dziecka. Wraz z wiekiem możesz stopniowo zagęszczać jedzenie oraz bardziej je różnicować.
Prawda czy mit
 

Potrzeby żywieniowe dziecka w wieku 8-12 miesięcy zmieniają się tak szybko jak ono samo. Oto najważniejsze rzeczy, które warto zapamiętać i zastosować:

 

  • Podawaj dziecku drób, ryby, jaja oraz inne bogate źródła białka codziennie lub tak często jak to możliwe. Bogate w witaminę A owoce oraz warzywa również powinny stanowić codzienny element jego diety.

  • Upewnij się, że jedzenie ma teksturę i konsystencję odpowiednią dla fazy rozwoju dziecka.

  • Banany, pomidory oraz ziemniaki zawierają dużo potasu. Wprowadź je do diety dziecka – upewnij się, że są ugotowane, pokrojone lub rozgniecione, tak aby dziecko mogło je bezpiecznie zjeść.

  • Smak i tekstura są tak samo ważne! Podawaj dziecku przekąski, które łatwo się rozpuszczają oraz miękkie pokarmy o bogatszej teksturze.

  • Surowe jabłka są twarde i nie rozpuszczają się łatwo, nie są więc odpowiednie dla umiejętności spożywania pokarmu dziecka w wieku 8-12 miesięcy.

  • Pozwól dziecku bawić się pokarmem podczas nauki jedzenia. Pozwól mu poznawać jedzenie wszystkimi zmysłami.

  • W miarę zwiększania spożycia pokarmów stałych, ilość wypijanego mleka matki w sposób naturalny ulegnie niewielkiemu zmniejszeniu o około 60ml dziennie.

  • Ważne jest aby Twoje dziecko i pozostali członkowie rodziny jedli razem. Dzieci uczą się obserwując innych, a więc rodzinne posiłki są świetną okazją dla wszystkich do wykształcenia zdrowych nawyków żywieniowych!